zaterdag 22 februari 2014

DIY: Scrunchies


Scrunchies zijn weer helemaal terug van weggeweest. Waar je ze eerst nergens zag zie je nu nog geen bos haar zonder scrunchie. In de winkel kwam ik een paar leuke tegen, maar nog niet precies wat ik zocht. Dus ik besloot er een paar zelf te maken. En ja, ook deze DIY is weer heel eenvoudig.



Nodig:
- Elastiek
- Een oud kledingstuk of stof
- Liniaal
- Speldjes
- Stift
- Schaar
- Veiligheidsspeld
- Naaimachine
- Lijmpistool



Neem de lap stof (of in mijn geval een kapot spijkerblousje) en teken aan de binnenkant een rechthoek van 45 bij 8 cm. En knip uit.



Klap de rechthoek dubbel met de mooie kant (de kant die je uiteindelijk wil zien) aan de binnenkant en speld vast.



Naai de lange kant van de rechthoek. En laat de twee uiteindes open.



Keer de stof met behulp van je stift binnenstebuiten.



Knip een stuk elastiek van 23 cm af en bevestig hieraan een veiligheidsspeld.



Prop het elastiek met behulp van de veiligheidsspeld door de stof heen.



Knoop het elastiek aan elkaar.



Neem nu de beide uiteindes en schuif de ene onder de ander. Zodat ze in elkaar passen. Je kan de randjes naar binnen omslaan zodat het geheel er wat netter uitziet.



Lijm de uiteindes vast en daar is je scrunchie!

Om het eindresultaat iets beter te laten zien heb ik de scrunchie hier bij mijn zusje ingedaan. Dit staat heel erg leuk boven bijvoorbeeld een blousje, om je outfit toch iets unieker te maken.

Wat vind jij van scrunchies?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten